Hidup Sihat - Pelembut Air Atau Penapis Air?

Hidup Sihat - Pelembut Air Atau Penapis Air?

Air, tubuh asal bergantung kepada untuk terus hidup; tidak berbau, tidak berwarna dan tanpa rasa lagi asas kepada kelangsungan hidup semua kehidupan. Ia akan larut hampir segala-galanya yang datang dalam hubungan dengan dan membawa bahan yang dengannya. Mengetahui bahawa bekalan air adalah selamat adalah penting; dan mengetahui masalah yang mungkin berlaku dengan air yang akan datang ke rumah kami dan bagaimana untuk membuat ia lebih selamat adalah sama penting.

Terdapat beberapa masalah yang mungkin berlaku yang boleh berlaku di sepanjang jalan dengan air yang masuk ke dalam rumah kita; di antara mereka, tahap kalsium, mineral dan sedimen, atau dikenali sebagai kekerasan. Air keras benar-benar boleh merosakkan paip rumah anda dan peralatan. Selama bertahun-tahun orang telah beralih kepada pelembut, juga dikenali sebagai perapi, yang menggunakan garam untuk meneutralkan mineral menyebabkan air menjadi "keras."

Apabila pemilik rumah adalah pada sistem kumbahan perbandaran air garam garam dari pelembut atau penghawa backwashes ke dalam sistem. Sodium membuat jalan ke dalam aliran air negara. Mereka laluan air sama akhirnya menjadi bekalan air ke rumah-rumah lain lagi ke bawah sungai itu. Di kawasan-kawasan di mana pelembut sering digunakan, sejumlah besar natrium telah menjadi agak cabaran! Jabatan air perbandaran tidak dapat menanggung perbelanjaan sistem osmosis songsang untuk menghapuskan natrium, jadi mereka tidak mempunyai pilihan tetapi untuk membolehkan ia pada melalui kepada pelanggan mereka. Di beberapa bandar, natrium dari pelembut air telah menjadi satu cabaran mereka telah mengharamkan penggunaan penghawa air garam garam sama sekali.

Di sebalik cabaran natrium dalam sistem, pelembut / perapi berbuat apa-apa untuk menangani masalah yang lebih besar pencemaran. Sista, bahan kimia dan produk sampingan disinfeksi, farmaseutikal dan karsinogen lain berjumlah dalam beratus-ratus berada di dalam bekalan air awam dan baik. Air dingin yang boleh membantu paip anda, tetapi ia sama sekali tidak akan menangani bahaya kepada kesihatan anda yang ditimbulkan oleh bahan cemar ini.

Beberapa syarikat pelembut sedang pergi pintu ke pintu atau melakukan permintaan telefon untuk masuk ke rumah anda untuk menjual sistem air garam garam mereka. Mereka mempromosikan sistem ini seolah-olah mereka adalah sistem penapisan rumah. Malangnya, demo mereka adalah agak menarik dan begitu juga tuntutan mereka. Tag harga yang agak menarik juga. Iaitu, jika "mengagumkan" ertinya sehingga $ 8.800,00! Itu banyak doh untuk membuat paip anda gembira!

Ada yang baru, state-of-the-art alternatif yang menyediakan bukan sahaja yang paling dalam melembutkan air, tetapi yang paling dalam pembersihan juga. Ia dipanggil Nano-penapisan.

Nano penapisan adalah satu sistem yang menggabungkan yang terbaik daripada teknologi yang sedia ada. Ia buang dua pertiga daripada air yang akan datang ke dalam sistem secara osmosis songsang tidak. Dan ia tidak menambah garam sebagai perapi lakukan. Nano penapisan berfungsi dengan teknologi karbon berongga canggih yang jauh lebih tinggi daripada lama blok karbon fesyen atau karbon diaktifkan. Kemudian ia memaksa air melalui membran untuk membuang semua turun ke 0,0001 mikron! Apakah itu bermakna kepada anda? Ini bermakna segala-galanya yang mungkin boleh membahayakan kesihatan atau rumah anda tidak mendapat melalui - walaupun sumber air anda adalah tasik yang tidak dirawat atau anak sungai. Virus, bakteria, fluorida, arsenik, plumbum, tembaga, mengesan farmaseutikal, bahan kimia endokrin mengganggu, hormon - semua yang anda mendengar tentang dalam berita yang membuat anda merasa jijik untuk berfikir tentang minum dan mandi di tidak lagi mendapat kepada anda atau anak-anak anda. Ini bermakna kedamaian sejati fikiran.

Sistem Nano-Filtration tidak murah - iaitu, melainkan jika anda membandingkannya dengan sistem melembutkan sangat mahal. Sebagai perbandingan, mereka kos beribu-ribu dolar kurang dan memberikan anda perlindungan yang lebih untuk wang anda! Nano-Filtration adalah penyelesaian yang benar-benar "Baik untuk Anda dan Ibu Bumi Terlalu!"

Tidak ada komentar:

Posting Komentar