Sakit pencernaan - Apa yang menyebabkan Sakit Kembung, Gas dan senak?

Sakit pencernaan - Apa yang menyebabkan Sakit Kembung, Gas dan senak?

Adakah anda mengalami kesakitan pencernaan yang seolah-olah tidak berkesudahan? Adakah anda tahu mengapa ini? Punca yang paling biasa sakit pencernaan kerap adalah sebenarnya tidak seperti yang jelas seperti yang anda akan berfikir, sebenarnya hakikat yang sangat bahawa anda mempunyai kembung pedih kronik adalah tanda-tanda bahawa sesuatu yang anda lakukan atau makan adalah mewujudkan masalah ini. Ia sebenarnya amat jarang berlaku kurang daripada 5% daripada kes-kes di mana orang sakit yang tidak disebabkan oleh individu Tabiat sendiri.

3 Punca Utama Sakit pencernaan

# 1: Makanan yang tidak dikenal pasti Sensitiviti - Biasanya termasuk dalam kategori ini ialah tenusu, gandum, soya dan jagung. Gula juga meningkatkan kecenderungan anda untuk mempunyai tindak balas kerana ia memberi kesan negetif fungsi imun. Jika anda mengelakkan makanan untuk hanya 1 minggu anda akan melihat perbezaan yang besar dalam keupayaan penghadaman anda dan pengurangan atau penghapusan lengkap semua kesakitan pencernaan. Jika anda fikir anda tidak boleh hidup tanpa makanan ini selama 1 minggu, # 1. Itulah lengkap dan gelita BS, # 2. Kemudian makanan ini pasti masalah untuk anda!

# 2: Parasit - Sering dianggap hanya wujud di negara-negara dunia ke-3, jika anda sering mengalami kesakitan pencernaan dan anda telah pun berubah diet anda dan anda masih mempunyai kesakitan. Kemudian ia adalah masa untuk mula melakukan beberapa penghapusan parasit yang serius, kerana salah satu gejala yang paling biasa dikaitkan dengan parasit adalah sakit yang tidak hilang. Pada sebelah flip ini adalah punca yang seterusnya adalah lebih mungkin akan menyebabkan kesakitan pencernaan untuk anda tanpa disedari.

# 3: Candida - Di dalam kita semua keseimbangan bakteria dan banyak mikro-organisma lain semua mencari tempat mereka di dunia mereka memanggil badan kita. Candida albicans adalah yis yang wujud dalam kebanyakan penduduk. Ia adalah tujuan adalah pada dasarnya terus berkembang dan membangun. Bila pertahanan badan anda yang turun dan Candida dibiarkan sahaja berkembang ia akan tumbuh terlalu cepat sehinggakan sendi anda akan mula mencederakan dan anda hampir tidak akan dapat berfikir cukup untuk bercakap secara logik. Paling biasa namun ia semua bermula dengan kesakitan pencernaan yang tidak hilang.

Untuk menghapuskan kesakitan ini pencernaan anda mesti memberi tumpuan kepada memusnahkan penumbuhan yg terlalu cepat sebelum ia memusnahkan anda. Seperti yang lebih banyak masa Candida diberikan kepada tumbuh terlalu cepat kesakitan lebih, gas, kembung dan gejala-gejala lain dapat berkembang. A penumbuhan yg terlalu cepat Candida adalah tidak kira ketawa, sebenarnya, tetapi yang sekarang telah mendapati bahawa Cancer membangun dengan cara-cara yang sama yang Candida overgrows. Malah dalam satu kajian, setiap Kanser Pesakit yang meninggal dunia telah penumbuhan yg terlalu cepat Candida dibangunkan di dalam mereka, adakah ia satu kebetulan? Saya tidak fikir!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar