Minum Fluorida Air - - Hidup Sihat Baik Atau Buruk?

Minum Fluorida Air - - Hidup Sihat Baik Atau Buruk?

Setiap orang sedar bahawa sistem air awam kami termasuk fluorida yang ditambah kepada air. Sebab untuk penambahan ini adalah untuk membantu mencegah kerosakan gigi; ini betul baik? Jawapan kepada ini bergantung kepada sumber fluorida dan juga tahap yang ditambah. Tahap biasa semasa fluorida berada di pihak yang tinggi yang boleh mempunyai kesan yang bertentangan pada gigi serta menyampaikan bahaya kesihatan yang lain.

Menurut WHO, Pertubuhan Kesihatan Sedunia, tahap yang lebih rendah daripada apa yang sedang berada di dalam sistem air awam kita telah dikaitkan dengan Bon kanser pada kanak-kanak lelaki muda serta kira-kira 10,000 kematian akibat kanser setiap tahun. Masalah terbesar dengan fluorida yang ditambah kepada air kita bukan sahaja di peringkat tetapi juga dalam sumber; paling fluorida digunakan untuk kemudahan awam sebenarnya bahan buangan.

Kalsium fluorida adalah sumber fluorida semula jadi yang boleh ditambah kepada air untuk sifat berfaedah. Fluorida dalam kemudahan awam kami air minuman adalah silico iaitu dari baja natrium berasaskan atau produk sampingan daripada industri aluminium; kedua-duanya kira-kira 80% toksik. Kemudahan awam pergi untuk cara-cara yang berpatutan untuk mendapatkan oleh.

Dengan sebatian fluorida dalam kemudahan awam pada tahap yang lebih tinggi daripada apa yang selamat digabungkan dengan sumber toksik fluorida sendiri dan beribu-ribu bahan kimia toksik dan bahan tambahan yang berada di dalam sistem air awam kita adalah penting untuk rumah untuk menggunakan penapis air yang berkualiti. Satu sistem yang berkualiti tinggi seperti sistem penapisan air keseluruhan rumah boleh membersihkan semua air yang masuk ke dalam rumah termasuk penapis air untuk menghilangkan fluorida.

Selain risiko fluorida yang ada di dalam air kita, beberapa makanan dibungkus dan paling ubat gigi juga mengandungi fluorida. Menambah fluorida kepada sistem air hari ini ketinggalan zaman dan tidak perlu. Dengan semua fluorida tambahan kita semakin beban dan ini mempunyai kesan-kesan yang berpotensi serius kesihatan jangka panjang. Memasang bawah penapis air sink boleh melindungi kita daripada fluorida dan juga pencemaran bahan dan toksin lain dalam air kita.

Penapis Air untuk menghapuskan fluorida adalah sama pentingnya dengan penapis air untuk membuang plumbum atau penapis air untuk membuang arsenik. Ini semua adalah racun yang boleh membuat banyak kerosakan kepada badan kita dari air minuman kita dan juga air yang kita terdedah kepada di bilik mandi dan mandi kami. Fluorida telah dikaitkan dengan penyakit Alzheimer dan juga aluminium telah. Menggunakan fluorida natrium daripada produk oleh industri aluminium meningkatkan risiko tersebut. Selain itu, skor IQ yang lebih rendah dan peningkatan dalam kanser dikaitkan dengan fluorida dan mencemarkan sistem air kita.

Seluruh penapisan air rumah dengan pelbagai peringkat keputusan proses penapisan di seluruh rumah anda telah dilindungi dari bilangan besar-besaran toksin dan mencemarkan air kita. Toksin yang diserap melalui kulit anak-anak kita dalam mandi hanya sebagai berbahaya kerana mencemarkan mereka dapat minum. Bahkan yang terbaik penapis air minuman yang tidak akan melindungi mereka di dalam bilik mandi. Terpulang kepada setiap individu untuk melindungi rumah kita dari toksin yang diperkenalkan ke dalamnya. Penapisan air merupakan salah satu langkah yang sangat penting.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar