Merawat ADHD semulajadi - Berhati-hati dengan Dadah Preskripsi Yang boleh Harm Kesihatan Anak Anda

Merawat ADHD semulajadi - Berhati-hati dengan Dadah Preskripsi Yang boleh Harm Kesihatan Anak Anda

Adakah mungkin untuk merawat ADHD secara semulajadi? Banyak kajian baru-baru telah menunjukkan bahawa ia adalah mungkin dan sebenarnya adalah satu cara yang lebih baik dan lebih selamat rawatan. Ketahui fakta-fakta yang pakar dalam merawat ADHD secara semula jadi dalam artikel ini.

Merawat ADHD secara semulajadi adalah kaedah pilihan rawatan pada pendapat saya. Banyak ubat-ubatan preskripsi untuk merawat ADHD mungkin tidak sesuai untuk kanak-kanak. Tetapi ia adalah lebih baik untuk melakukan usaha yang wajar anda sendiri dan berjumpa dengan doktor sebelum anda membuat keputusan apa yang terbaik untuk anak anda.

Banyak pakar-pakar kesihatan semula jadi juga berpendapat yang sama. Terdapat pandangan konsensus bahawa ubat-ubatan preskripsi mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan dalam majoriti kes-kes ADHD. Rawatan semula jadi untuk ADHD adalah seperti yang berkesan dan alternatif yang lebih selamat rawatan dengan tiada kesan sampingan.

Sebagai contoh, ubat yang biasa diberikan untuk ADHD adalah Ritalin. Ia mempunyai banyak kesan sampingan. Dalam satu kajian penyelidikan yang dijalankan ke atas 132 kanak-kanak dengan ADHD, di University of South Australia, keputusan akhir menunjukkan bahawa hampir 50% daripada ibu bapa kanak-kanak melaporkan bahawa gejala ADHD anak mereka telah meningkat.

Apabila ia datang untuk merawat ADHD secara semula jadi, minyak ikan ditetapkan sebagai cara semula jadi rawatan terbaik. Ia adalah salah satu sumber terbaik menambah keperluan harian omega-3 asid lemak di dalam badan.

Omega-3 asid lemak memainkan peranan penting dalam kesihatan otak. Dan terutama pada kanak-kanak, terdapat keperluan yang lebih tinggi Omega 3 kerana mereka berada dalam fasa pertumbuhan mereka. Kira-kira 60% daripada otak manusia terdiri daripada lemak dan kira-kira separuh daripada ini terdiri daripada DHA (sejenis omega-3 asid lemak yang terdapat banyak pada minyak ikan).

Dan omega-3 kekurangan adalah pelopor masalah saraf seperti kemurungan, kurang tumpuan, perubahan mood, ketidakseimbangan mental, gangguan perhatian defisit, dan lain-lain makanan tambahan minyak ikan adalah sumber terbaik omega-3 asid lemak, DHA dan EPA; dan membantu bukan sahaja untuk merawat ADHD secara semula jadi tetapi juga meningkatkan otak dan kesihatan secara keseluruhan.

Pure makanan tambahan minyak ikan memberikan banyak faedah kepada kesihatan jantung, otak, sistem penghadaman, sendi, rambut dan kesihatan kulit. Sebaliknya, ubat-ubatan preskripsi seperti Ritalin dikaitkan dengan kesan sampingan yang serius seperti insomnia, perubahan personaliti, hilang selera makan, mungkin terencat pertumbuhan dan kerosakan jantung. Adakah ia benar-benar bernilai semua bahaya kesihatan yang berpotensi?

Anda perlu melakukan usaha wajar dan perlu berjumpa dengan doktor serta doktor naturopathic untuk mengambil keputusan terbaik. Makanan tambahan minyak ikan pasti dapat meningkatkan dan membantu untuk merawat ADHD secara semulajadi dan boleh berfungsi sebagai kesihatan yang besar dan penggalak otak untuk anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar