Pencegahan Selesema

Pencegahan Selesema

Semua orang mendapat bimbang apabila terdapat 'tekanan' baru selesema yang bermula regangan senjata uzur di seluruh dunia. Terutamanya apabila Kerajaan mula menyebut nama 'wabak'. Semua orang mula panik - ya, walaupun Kerajaan-Kerajaan.

Mereka memerintahkan topeng perubatan, vaksin dan mereka membuat rancangan mereka ia harus bermula untuk menyebarkan jauh dan luas. Mereka memerintahkan ubat-ubatan mereka dari syarikat multinasional besar (Saya yakin mereka sapu tangan mereka bersama-sama pada masa ini setiap tahun).

Tetapi apa yang melakukan Kerajaan mencadangkan anda lakukan untuk membuat orang tersayang anda kurang terdedah. Mereka memberitahu anda untuk tinggal di dalam rumah atau menetap di luar tempat kerja atau sekolah, jika siapapun mula mengalami selesema seperti gejala.

Jadi apakah langkah-langkah yang boleh diambil untuk membuat yang keluarga dan disayangi anda lebih kuat dalam diri mereka sendiri supaya mereka lebih mampu untuk melawan jangkitan virus.

Jaga diri sendiri adalah bahan utama. Terdapat banyak yang boleh dilakukan untuk menyokong sistem imun anda, yang memberikan kekuatan untuk melawan dengan sepenuh hati.

Pastikan anda mencuba dan minum 8 gelas air setiap dan setiap hari. Ini membantu untuk mengepam toksin daripada badan anda - yang seterusnya bermakna terdapat kurang untuk sistem imun anda bimbang tentang dalaman sehingga dapat menumpukan segala tenaganya pada bug luar.

Pastikan anda makan makanan yang sihat yang boleh dengan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran dan pengambilan Vitamin C yang mencukupi.

Keperluan badan anda rehat jadi cuba untuk memastikan bahawa anda mendapat tidur malam yang baik, untuk berehat badan anda. Memberikan masa untuk menambah bekalan dan persiapan untuk hari akan datang.

Jika anda berjaya untuk berpegang kepada senarai yang sangat pendek ini maka anda akan membantu sistem imun anda untuk beroperasi dalam keadaan ia telah dibuat untuk. Badan yang sihat bersih, tidak tercemar oleh makanan segera, diet lemak dan beban gula.

Terdapat banyak ubat dipercayai semulajadi yang membantu badan anda untuk mengepam keluar toksin. Terdapat juga Pemulihan semula jadi yang membantu meningkatkan tubuhmu sistem imun. Terdapat Pemulihan semula jadi untuk cukup hampir semua jenis penyakit yang Ibu Alam boleh membuang kita. Tetapi di sini saya akan menampung sebahagian daripada nama-nama yang kurang dikenali dan menjelaskan apa yang mereka digunakan untuk, terutamanya berkaitan dengan menyokong dan meningkatkan sistem imun.

Hypoxis rooperi (kentang Afrika) telah didapati berusia genetik lebih 300,000 tahun. Kerana ia tidak diubahsuai secara genetik atau kejuruteraan nilai nutrien kira-kira 50,000 kali lebih besar daripada dalam sayur-sayuran moden. Ia kini digunakan untuk penyakit yang berbeza tetapi secara umumnya sebagai tonik untuk menyokong sistem imun.
Agathosma Betulina (Buchu) adalah satu lagi tumbuhan yang telah digunakan untuk tujuan perubatan untuk beberapa abad. Ia menyokong badan anda keupayaan semula jadi untuk melepaskannya daripada toksin dengan mengekalkan rutin rembesan air dikekalkan.
Mentha piperita (Peppermint). Ini kadang-kadang dianggap sebagai 'dunia perubatan yang tertua. Menthol, minyak pati dalam pudina, dikreditkan dengan analgesik herba, antiseptik, antispasmodic, decongestant, dan kesan penyejukan. Menthol juga membantu mengurangkan penyakit yang menghasilkan banyak bakteria, kulat, dan virus. Kegunaan untuk Peppermint terlalu banyak untuk disenaraikan di sini tetapi anda benar-benar perlu mengambil masa untuk menyiasat tumbuhan ini menakjubkan!
Solidago Virgaurea (Goldenrod) membantu badan dalam keupayaan untuk secara rutin mengawal lendir, dan telah digunakan oleh pakar herba selama berabad-abad sebagai ubat tonik untuk mengukuhkan keupayaan pelindung semula jadi badan untuk melawan jangkitan.
Viscum Album (Mistletoe) mempunyai tindakan semula jadi pada penyelenggaraan tahap cecair yang seimbang di dalam badan, serta dinding kapilari yang sihat.
Astragalus Membranaceus telah digunakan dalam Perubatan Tradisional Cina untuk beribu-ribu tahun, sering digabungkan dengan herba yang lain, untuk menguatkan badan terhadap penyakit. Astragaus adalah sejenis adaptogen, yang bermaksud bahawa ia membantu melindungi tubuh badan dari pelbagai tekanan, termasuk tekanan fizikal, mental, dan emosi.
Walaupun terdapat banyak tumbuhan lain yang ciri perubatan telah terbukti selama beratus-ratus, jika tidak beribu-ribu tahun, saya perlu menamatkan artikel ini di suatu tempat.

Jadi jangan mula panik mengenai wabak virus selesema, mula memulihkan sistem imun anda untuk bagaimana ia berfungsi terbaik - secara semula jadi. Bukan sahaja anda akan berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk melawan sebarang jangkitan, anda juga akan melihat perbezaan besar dalam tahap tenaga anda dan kecergasan secara keseluruhan.

Kami telah mengabaikan diri kita untuk cukup lama dan alam memberitahu kita untuk mula mengambil nota dan menghidupkan jam kembali ke bagaimana ia perlu - secara semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar